mandag den 18. november 2013

Er du et af de seje mennesker?



Noget der virkelig gør mig glad, sådan en kedelig mandag morgen det er kloge folk i trafikken, og nu tænker jeg ikke på de flok der kommer 10 minutter før deres bus, har hue og vander på så de ikke fryser, nej jeg tænker på de folk der faktisk tænker lidt på dem selv og deres liv! De fantastiske folk der lige bruge 2 minutter på måske at rede deres liv, ved at bruge lygter på deres cykel og som burger cykelhjelm, og jeg indrømmer jeg er en af dem der altid bruger cykelhjelm, også selvom det ødelægger mit hår og det ser 'dumt' ud, men forhelvede hvor ser det dog også dumt ud med huld i hoved..

Grunden til jeg altid bruger cykelhjelm.
Da jeg var en 8-9 år og gik i SFO, have jeg en pædagog ved navn Aase, som var den eneste voksne i hele SFOen jeg kunne lide, en dag var hun ikke på arbejde, vi fik af vide hun var kommet ud for en ulykke hvor hun (så vidt jeg husker..) var blevet kørt ind i og veldet af cykle, og det var så slemt at hun var ved at dø.. Og den eneste grund til hun faktisk overlevede var at hun er en af de seje mennesker der bruger cykelhjelm.

Derfor synes jeg det er pisse vigtigt at bruge cykelhjelm også når man er voksen, jeg har en arbejdskolleger der siger at man ikke behøver at bruge cykelhjelm når man er over 18 år, og ja det er jo desværre rigtigt, men du ved jo aldrig om du køre galt også selvom du er fyldt 18 år.

Så derfor har jeg kun en lille bøn i hver fald til alle mine kloge fantastiske læsere!
Brug nu forhelvede den cykelhjelm det er jo derfor den er der! (Og nej.. Den hjælper ikke hvis bare du har den på styret eller der hjemme i skuffen, på hoved med den, og indstil den rigtigt!

Bruger du cykelhjelm? Ja/nej hvorfor?

3 kommentarer:

  1. Jeg bruger ikke cykelhjelm. Jeg ved godt jeg burde, men jeg hader at blive set ned på. Jeg er i forvejen den eneste i min klasse der cykler rundt, og det bliver også set som et problem, for så kan jeg ikke rigtig gå nogen steder, og jeg sidder ikke i bussen med de andre.
    Igen, jeg ved det er en dårlig undskyldning bare fordi man ikke vil have at folk skal synes jeg ser dum ud, men en dag bliver jeg måske klogere.
    En lille extra ting er også at jeg faktisk tror meget på skæbnen, og hvis de gerne vil have jeg skal dø i et biluheld fordi jeg var dum, så er det der må ske. Trist.

    SvarSlet
  2. Jeg bruger ikke hjelm desværre. Ved godt jeg burde, men ja, har en masse dårlige undskyldninger for at undgå den.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Stine dog.. Hvad skal vi gøre ved dig ;)

      Møs!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...