torsdag den 24. oktober 2013

Kokain eller Oreo?



Vi kender vist alle de her fine små Oreo-chokolade kiks, det gør vi i hver fald hjemme hos mig, og min lillebror synes det er lykke når han får sådan en lille mini pose en gang om måneden eller sådan noget, men det er slut fra nu af, efter min mor høre noget i tv'et om at de her Oreo kiks er ligeså afhængighedsskabende som kokain, Conneticut College har lavede en undersøgelse med nogle rotter, hvor de kunne vælge imellem en helt almindelig ris-kiks og en Oreo kiks, hvor de valget en Oreo.

Lidt efter lavede de et forsøg hvor rotten kunne vælge mellem saltvand og kokain læs her hver rotten valgte.
Jeg er i hver fald færdig med at spise disse Oreoer, hvad med jer?

8 kommentarer:

  1. Jeg har kun smagt dem et par gange, og synes, de smager godt, men ikke så godt, at jeg kunne blive afhængig af dem, hvis jeg skulle gå efter smagen, men derfor kan et stof i dem jo stadigvæk gøre folk afhængige. Men det er alligevel skræmmende, at folk kan blive så afhængig af nogen kiks:/

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret skræmmende.. Men hvis de har puttede et eller andet stof i, så er det jo klart :)

      Slet
  2. hvis jeg skulle vælge imellem riskiks og oreo ville jeg også vælge oreo ;)
    synes det er noget pjat - self skal man ikke spise for meget af den slags, men tror det er gør børn afhængig af dem er sukker indholdet, hvilket er lige så afhængigheds skabene som kokain og koffein.

    -http://imaginelifeandfashion.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå, der er jeg nok den tosse der ville vælge en riskiks. ;)

      Slet
  3. Oreo hundrede procent!

    Kig gerne forbi min blog, og tjek min giveaway ud! - http://lifeisfullofbeauty-blogbynatalie.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
  4. Haha, jeg har det på samme måde som dig Cathrine!

    SvarSlet
  5. Der er sukker i oreoen i forhold til en riskiks, og sukker er afhængighedsskabende, så selvfølgelig ville de vælge oreoen. Synes det er et åndsvagt forsøg :-) Alt med måde.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...