lørdag den 17. november 2012

Fra tynd til str. 0

Hej bloggen.
Jeg sidder sådan en her kold mørk lørdag aften og kiggede lidt på nogle blogs, også hoppede jeg et smut ind på Kira Eggers blog, hvor hun linkede til TLC hvor man kunne se om hendes bodybulder liv, men over hende kunne man se smukke smukke Nanna Schultz, der vil prøve at komme ned i det der hedder en 'size 0' i model verden, altså den 'størelse 0' som svare til en støreslse 32!

I programet kunne man se hvor dårligt hun fik det plus hvor træt hun var hele tiden, og man fik et indblik i hver lidt hun spisete.

Planen ved programet var at hun skulle tabe sig 5-7 kilo på 30 dage, og hun blev følgt af nogle professionelle inde for det emne, og da der var gået cirka 14 dage, hvor hun havde trænet og næsten intet spist så stoppede de det, hvorfor nu var det blivet for farligt for hendes krop.

Det fik mig virkelig til at tænke over hvor vigtigt det er at man spiser noget, og ikke 'bare' noget, men spiser noget der er godt for enes krop, for det kan virkelig gå galt, og da jeg selv har været der ude hvor jeg næsten ikke har spist noget og fik det dårligt over jeg bare drak et gals vand, så synes jeg det er virkelig vigtigt at alle skal se at der er faktisk nogle der har et problem, og at vi alle skal prøve at støtte og hjælpe.

Der er cirka 5000 mennsker i vores lille Danmark der lider af en spiseforstyrrelse og det er 5000 for meget!!
Og det her er bestemt ikke er slag i hovede på dem der har det, men mere en hjæl til alle dem der ikke har det, der måske ikke kan forstå der, og her synes jeg Nanna har fået et ok indblik ind i den verden.

Men nu vil jeg overlade jer til tankerne og til TLC's hjemmeside hvor i kan se 1.50 minutter om hvordan det er at lave et liv med en spiseforrstyrrelse.

(LINK)

Masser af kærlighed - Z (:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...