søndag den 27. juli 2014

Intet mindre ind fantastisk


Hvis i har læst mit sidste indlæg, så havde det også noget med teater at gøre, og det kommer det her også, for nu har jeg været inde og se Dramaterne stykke Karrusel 24/7, det er jo en flok unge mellem 16 og 30 år, der har boet på et gymnasium op af hinanden hver dag den sidste måned, hvor de har forsmået at få et stykke op og køre, og det køre ikke bare, det flyver! Jeg må indrømme jeg var lidt skepisk om en flot teater tosser ligesom jeg selv, ville kunne nå, danse, sange, replikker, få lavet lys, øvet musik og at det andet der høre med i et teater, og de nåede det sku, og der er virkelig ingen halve løsninger, det hele er så professionelt så er er skønt som publikum og sidde og kigge på.

Stykker handler om her Victor der lige er blevet student, og hans kære familie har været så søde at planlægge resten at hans liv for ham næsten, men Victor er bare ikke enig i familiens valg af karriere som de har valgt, så han logger på computeren for at spille Life, og under spillet så kommer der en reklame for "Den Evige Karrusel" som han kan komme til hvis han ikke gider tage ansvar, drikke alle de øl han vil og knalde alle de piger han vel, og hvilken dreng vil ikke det?

Victor kommer ind i den evige karrusel sammen med 5 andre, også begynder festen rigtigt, der er masser af sprut som den søde bamse bartender Michael smider over disken, hver aften, men pludselig er det Victor ikke helt kan klare at der ingen regler er, andet ind de ud skrævende, også begynder karruselen rigtigt, jeg sad med alle følelserne, både glæde når Victor finder den store kærlighed, men også vrede når Lea bliver udsat for en masse ting.. Men dem vil jeg bestemt ikke afsløre nu og her, det synes jeg selv du skal tage ind og se i Gibskov kultsal i Helsinge hver aften frem til d. 2 august klokken 20.00!

Men jeg kan varmt anbefale at hoppe forbi Helsige inde den 2 august og se Karrusel 24/7, for det er et stykke ud over det sædvanligt, det er sjovt, trist, alvorligt og fantastisk! Og skulle jeg give stjerner, selvom jeg synes sådan er noget fis, så får de lækre Dramaterner jo selvfølgelig 6/6 stjerner!
Du kan købe din billet her  


Også fordi jeg kender en af skuespillerne, så har jeg sørme så fået lov til at stille 4 af de lækre skuespiller nogle spørgsmål, om hvordan det er at være med og hvorfor man vælger at bruge en hele sommer på et gymnasium!?

Navn : Tenna Wegener
Alder: 19 år
Hvor er du fra : Hvidovre
Hvem spiller du i stykker : Laura
Hvad laver du til hverdag: Der går jeg inde på skuespillerakademiet og arbejder om danse lærer i Solrød.
Hvor længe har du interesse dig for skuespil/teater: Det har jeg siden en meget tidelig alder, hvor jeg startede med amatør teater og har danset og sunget. Synes du din rolle i stykket minder om dig: Hun er meget det modsatte, Laura er meget stille og indelukket, hvor jeg lidt mere udadgående men hun har meget den eftertænksomhed som jeg også følger selv jeg har, hun tænker meget over tingene, og hun reflektere stort set alt hvad hun fortager sig, og det har jeg også selv en halv dårlig vane med at gøre. Hvorfor er det du gider bruge en helt sommerferie her?
Fordi det er et fantastisk sammenhold og der går lidt ø lejer i den, og det er den bedste måde jeg kan bruge min sommer, og det er ikke sidste gang jeg er med hos Dramaterne.  
Navn: Julie Elisabeth Vetö
Alder: 23 år.Hvad er din rolle i stykker? Jeg spiller Nanna.Hvordan synes din rolle minder om dig selv: Jaja det er mig der strå, det har ikke været særligt svært, da jeg var til cast fik jeg af hvide af Morten som har været med til at skrive stykket, at jeg har en meget rolig stemme, og han kunne godt lide mit ro, og det er jo Nanna, hende ro og energi er meget li mig.
Synes du sådan noget som Dramaterne mangler i andre byer? JA helt klart, jeg synes det er fint det ikke er i hver by, men jeg er da ked af at jeg ikke har hørt om det før nu, så ja budskabet skal spredes. Hvad ville du sige til en der kan lide at spille teater, for at få personen med på holdet næste år? Jeg ville helt klart sige, det sammenhold, er så godt her, så jeg kan forstille mig når det er slut, er det ligesom at få kærestesorger, også er det en helt masse små ting man kommer til at sætte pris på også gør det man rigtigt godt kan lide spille teater og synge.



                                                                                                                                          


Navn : Adam GrannAlder: 23 år gammel. Hvor bor du nu : Bispebjerg. Hvad laver du til hverdag: Jeg skal starte på skuespillerskolen Ophelia, om en til to uger. Hvorfor vælger du at bruge hele din sommerferie her ude: Fordi det er vild fedt, og det er en oplevelse som igen anden, det gir' hele den der proces fra ide til endelig produkt, hvilket er komplet uhørt, normalt øver man i 6 måneder mindst, hvor vi har øvet i en måned, så man får virkelig en kompakt udgave af alt der høre med. Hvor mange bor i på hvert værelse: Omkring de 10 på hver værelse. Hvad er det i får for de 350 kroner i giver for at være med : Virkelig god mad, det er Jonathan der også er skuespiller på Dramaterne der står for maden, og han er virkelig god, det er helt sindssygt. Hvad er det sjoveste: Vi har en pige der har sin hund med, og den havde så skidt på gulvet inde i salen, allerførste dag, og da vores kapelmester så kommer gående, og vi alle har set den, bare ikke ham, så råber vi "Stop" også begynder David og gå slow motion og træde lige i den.

Navn: Rikke Wendt Jørgensen
Alder: 24 (Rikke valgte ikke kun at holde sommerferie med Dramaterne, men også sin fødselsdag)
Hvor bor du: Jeg bor i Vandløse nu, men kommer her oppe fra.
Hvad laver du til hverdag: Jeg skal starte som pædagogmedhjælper på en skole for multihandicappet.Hvor længe har du spillet teater: Siden jeg var 10, og jeg søger også ind på skuespillerskolen hvert år. Synes du din rolle minder om dig: Theresa er meget ydmygt og det synes jeg også selv jeg er til tider. Hvad har været det sjoveste: Det kan jeg ikke svare på, det hele har været sjovt, at se processen af rollerne, og rollerne sammen på scenen, det hele har været fedt fra dag et af. Hvad har været det hårdeste: Det er hårdt at lave teater, når det er dag og aften prøver de sidste to uger, så det er hårdt at være på hele tiden. Synes du sådan noget mangler i andre byer? Ja, jeg synes der mangler sådan nogle intime forestillinger, hvor man er sammen så lang tid, det synes jeg godt måtte være andre steder.
 
Det var lidt hvad jeg synes om stykket og hvis i ikke helt fangede hvad jeg endelig synes om stykket, så synes jeg det var fantastisk og jeg synes det er vildt en håndfuld fantastiske talenter, en hånfuld musiker og en storhånd fuld holdet bag som alle er frivillige kan få sådan en fantastisk forestilling op og køre om lidt under en måned! Jeg tager virkelig hatten af for alle og sender masser af kys (Som de for resten gør virkelig meget i det stykke!) i deres retning, tak for en skøn aften i jeres selvskab Dramaterne.


Og hvis det ikke skal være løgn så var tv2 Lorry lige et smut forbi inden premieren, du kan se det lige her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...